Top
Astia Mari s-au prins! - beautyfood
fade
912
post-template-default,single,single-post,postid-912,single-format-standard,eltd-core-1.0,flow child-child-ver-1.0.0,flow-ver-1.3.1,,eltd-smooth-page-transitions,ajax,eltd-blog-installed,page-template-blog-standard,eltd-header-type2,eltd-sticky-header-on-scroll-down-up,eltd-default-mobile-header,eltd-sticky-up-mobile-header,eltd-dropdown-default,wpb-js-composer js-comp-ver-4.11,vc_responsive

Astia Mari s-au prins!

Am fost acum vreo doua saptamani la Natura Food si o tanara doamna venise in cautarea uleiului de argan.  Auzise ca este foarte bun pentru a reda stralucirea parului, cel putin asa zice reclama la noua formula de vopsea  Garnier (cica are ulei de argan, cicaaaaaaa….).

Seara am deschis televizorul si am vazut reclama la Palette, o formula noua imbunatatita  cu ulei de migdale. E prea de tot. Brusc mi-am adus aminte ca in decembrie m-am intalnit cu o prietena la un salon din Dorobanti (e salonul altei prietene si l-am folosit pe post de cafenea) si ca vazusem o noua linie de la L’Oreal Profesionnel care se numea, nici mai mult nici mai putin decat Nature. Cu un design foarte reusit, ceea ce e normal pentru l’Oreal.

Serie Nature four types

Am vazut produse la Avon care contin ingrediente organice si in ultima vreme aproape orice produs nou lansat are inscris pe eticheta numele uneia sau mai multor plantute, care mai de care mai minunate.

Cred ca as putea continua, dar mi se pare penibil modul in care marile companii incearca sa acapareaze succesul din ce in ce mai mare al ingredientelor naturale. Ar fi benefic daca plantele respective ar exista intr-o concentratie suficienta incat sa conteze, dar din pacate nu e asa. Partea buna este ca acum as putea sa le intreb pe toate “necredincioasele” de ce se chinuie marile companii producatoare de cosmetice, care au investit atat de mult in tehnologie si cercetare, studii efectuate pe animale, sa se repozitioneze?

E mai mult decat o tendinta, raspund unei nevoi. Din pacate cu minciuni, pentru ca daca o sa cautati pe lista de ingrediente uleiurile/plantele respective va trebuie doctoratul in latina (sigur se ascund sub o denumire, sunt eu rautacioasa). Am incercat eu sa gasesc ulei de avocado pe nu stiu ce vopsea din hipermarket, ca scria mare pe eticheta ca are asa ceva. Si nu l-am gasit, desi denumirea in latina nu ar trebui sa fie diferita.

Roxana Mucenic
13 Comments
  • Robotzelu

    Nici nu vei gasi vreodata intre ingrediente ceeea ce apare pe fata etichetei, pentru ca:

    – extractul de perle, casmir, matase sunt doar in capul celor de la marketing. Cu cat sunt mai “pretioase” cuvintele, cu atat au un bonus mai mare la salar.

    – reclama/eticheta se refera la senzatia [in proportii variabile] pe care o lasa produsul dupa utilizare

    Incearca sa descifrezi ce e si in spatele fiecareia dintre cele 4 imagini postate de tine mai sus si o sa intelegi:

    – natural origin ingredients = in arborele genealogic al ingredientelor de pe eticheta, exista un ascendent natural.

    – “inspired by nature” = ne-am uitat, am vazut cum arata natura si am facut ca noi.

    – “100% natural origin fragrances” = ai inteles cat din cei 0.01% parfum este natural? cat la punctul 1

    – “recyclable bottles” = singurul lucru care se recicleaza si biodegradeaza din tot lantul lor de productie pe care tot tu trebuie sa ai grija sa il reciclezi.

    MDA!

    April 2, 2010 at 11:00 AM
  • Roxana

    :))) Imi place putina ironie, sunt total de acord cu tine. Am uitat de crema.

    April 2, 2010 at 11:15 AM
  • Not Beautiful Enough

    Chestia e ca nu exista nici o lege care sa le interzica sa se refere la produsele lor ca fiind naturale, bio si alte denumiri care atrag. Numai cei care stiu sa citeasca ingredientele pot stii…
    Ce sa mai zicem de margarina care e o mare prostie si acum ii face reclama Nadia Comaneci si spune ca ea cica da la copil asa ceva ca e sanatoasa. Ce sa mai zici???

    April 2, 2010 at 11:36 AM
  • Not Beautiful Enough

    pot sti, scuze

    April 2, 2010 at 11:37 AM
  • Roxana

    Ah, nu pot sa cred ca Nadia Comaneci face asta. Nu ma numaram eu printre fanii ei nici inainte (nu ma refera la performantele sportive, ci la Nadia de azi, ultra operata), insa acum sunt total dezamagita. Asa cum am fost si de Oana Cuzino cand facea reclama la Danonino, “produsul perfect pentru sanatatea copilului tau”. Si normal ca lumea o credea, ca doar este doamna doctor cu emisiune si revista. M-am gandit ca Oana Cuzino are suficienti bani incat sa isi permita sa refuze asa ceva, dar se pare ca nu. La fel si Nadia Comaneci, nu cred ca avea neaparat nevoie de acesti bani, mai ales ca a vut niste contracte de publicitate serioase. Ufff, la margarina? Sunt mai mult decat dezamagita.

    April 2, 2010 at 11:54 AM
  • tatiana

    Sarbatori fericite si pline de lumina si liniste!

    April 3, 2010 at 12:53 PM
  • clara

    de Nadia , m am mirat si eu muuuult de tot, mi s a luat sa o tot aud ca da margarina la copii, daca nici ea nu are bani….
    sunt prea saraca sa cumpar margarina, eu fac prajituri cu unt de cocos, cacao sa nu mai zic de copii…
    offff si cata lume o crede….

    April 6, 2010 at 10:42 PM
  • Clarra

    Draga Roxana, pe blogul meu te asteapta un premiu.

    April 7, 2010 at 10:33 AM
  • andreea

    Chiar zilele acestea mi-am luat un produs pentru tratament de la Taft cu unt de shea pt hranire si nu stiu mai ce si cand m-am uitat pe eticheta de ingrediente era fix antepenultimul ingredient dupa o insiruire de 6 randuri de parabenuri si chimicale si alti hidroximetil de nu stiu care. Este de asemenea un exemplu elocvent

    April 7, 2010 at 4:04 PM
  • Roxana

    Clarra, iti multumesc.

    April 7, 2010 at 11:39 PM
  • Not Beautiful Enough

    Ai un premiu la mine pe blog 🙂

    April 8, 2010 at 2:29 PM
  • Roxana

    Multumesc mult!

    April 9, 2010 at 12:26 AM
  • Flavia

    Ma enerveaza tendinta asta la firmele mari si nici nu-mi inspira incredere

    March 11, 2013 at 11:09 PM

Post a Comment

Follow us on Instagram